Media Center

Over Zero Motorcycles

Zero Motorcycles staat synoniem voor de volgende stap in de technische ontwikkeling van motorfietsen. Zero combineert het beste van traditionele motorfietsen met geavanceerde aandrijftechnologie en produceert krachtige elektrische machines die nieuwe maatstaven neerzetten voor gewicht, acceleratiekracht, design en rijplezier. De machines zijn qua constructie en design gebouwd rond de revolutionaire Z-Force® elektrische aandrijftechnologie als kern. Elke Zero heeft voor gewichtsbesparing bijvoorbeeld een speciaal ontworpen, ultralicht aluminium frame.

De geschiedenis van Zero begon ooit met een pakkend idee in een garage in Santa Cruz, in Californië. Inmiddels is het bedrijf in de motorfietswereld uitgegroeid tot een internationaal befaamd producent. Zero Motorcycles geeft grensverleggende motorfietsinnovatie gestalte in daadwerkelijk leverbare machines. Sinds de eerste prototypen in 2006 op de markt kwamen, heeft Zero motorrijders altijd uitgenodigd om nieuwe motorfietsen te komen testen. Bij motorrijden werkt ervaren immers beter dan uitleggen.

Zero Motorcycles bouwt de nu al superieure rijervaring verder uit met een baanbrekende serie elektrisch aangedreven motorfietsen. Hartstocht voor innovatie is de drijvende kracht bij onze mensen, waarbij we ons laten leiden door integriteit en meetbare resultaten.

Met onze niet-aflatende focus op kwaliteit zetten we ons voor 100% in om ongeëvenaarde kwaliteit, prestaties en rijplezier te bieden aan klanten en partners over de hele wereld.

Motorfietsen voor fleet management
Politie, toezichthouders, militairen

De elektrische motorfietsen van Zero zijn door hun 'stealth' karakter, dynamische prestaties en hoge rendement uitermate geschikt als vervoermiddel voor toezichthoudende diensten. Zero Motorcycles biedt een complete modelserie aan van motorfietsen die speciaal zijn afgestemd voor gebruik door politiekorpsen, bewakingsdiensten, militairen en andere hulpverleners. Over de hele wereld zetten nu al meer dan 100 diensten Zero motorfietsen in voor eerstehulpverlening, particuliere beveiliging en speciale toepassingen.

Pluspunten zijn bijvoorbeeld:

• Stealth. Vrijwel geruisloos naderen en dus kunnen verrassen vormt een groot tactisch voordeel. In wildreservaten en bij openbare evenementen heeft een Zero geen verstorend effect op loslopend wild of het publiek.
  • Geen gedoe De Z-Force® aandrijving vereist geen benzine, olieverversingen, koelvloeistof, klepafstelling of bougies.
  • Economisch. Het gebruik van een Zero kost ongeveer € 0,01 per km aan elektriciteit. Voeg daarbij dat het periodiek onderhoud aan de aandrijving vervalt en de totale eigendomskosten komen uit op een fractie van het bedrag voor traditionele benzinemotoren.
  • Betere relatie met het publiek. Instellingen voor wetshandhaving geven aan dat door de inzet van Zero motorfietsen hun aanzien binnen de gemeenschap stijgt. Mensen geven te kennen onder de indruk te zijn van de voordelen voor het milieu en knopen graag met agenten een praatje aan over de machines.

Ga naar fleet management in het mediacenter voor meer informatie over afzonderlijke modellen.

Bedrijfsdivisie voor aandrijvingen

Zero Motorcycles biedt de Z-Force® aandrijving aan voor bedrijven en organisaties die een aantrekkelijke mogelijkheid zoeken om een geavanceerde technologie in hun producten te integreren zonder jarenlang tijd en geld te hoeven investeren in de ontwikkeling van een eigen aandrijving. De componenten van de aandrijving zijn leverbaar in een aantal uiteenlopende pakketten, afgestemd op de eisen van allerlei toepassingen.

De revolutionaire Z-Force® aandrijving is een uitermate compacte, sterke krachtbron die volop motorrendement levert. Zero Motorcycles in Californië ontwierp het systeem gedurende jaren van research en ontwikkeling en uitgebreide tests. Het systeem is opgebouwd uit modules en de componenten van de aandrijving zijn bruikbaar in allerlei toepassingen waarbij een elektrisch accupakket, motor of complete aandrijving voordelen biedt. De Z-Force® aandrijving bestaat uit robuust uitgevoerde elementen die van origine zijn ontworpen voor veeleisende motorfietstoepassingen. Het systeem is een voordelige en snelle manier om technologie van de bovenste plank aan te wenden in een nieuw concept, product of modellenserie.

De Z-Force® aandrijvingen zijn leverbaar in drie hoofdvormen: als accupakket, als motorbesturing en als complete aandrijving.