VOOR DIRECTE BEKENDMAKING

2015-Modelserie van Zero Motorcycles in Productie en aflevering aan Dealers

– Toenemende vraag vereist capaciteitsuitbreiding in productiefaciliteit in Californië –

2015-Modelserie van Zero Motorcycles in Productie en aflevering aan Dealers in Gang

SANTA CRUZ, Californië (2 december 2014)Zero Motorcycles, wereldleider als fabrikant van elektrische motorfietsen, maakte vandaag bekend dat de productie van nieuwe modellen voor 2015 nu op volle toeren draait. De nieuwe motorfietsen worden gebouwd in de uitgebreide productiefaciliteit in Scotts Valley in Californië, door een grotere bezetting van monteurs die gebruik maken van state-of-the-art gereedschap. De eerste motorfietstransporten zijn nu onderweg, alle Noord-Amerikaanse dealervestigingen ontvangen de nieuwe modellen voor eind januari. De leveringen in Europa zijn gepland in februari 2015.

Na de recordverkopen van 2014 heeft de onderneming aanzienlijke investeringen gedaan in technologie en medewerkers, extra ondersteuning die nodig is om Zero's visie “Crafted in California” tot realiteit te maken. “Alle ervaring die we hebben opgedaan bij het bouwen van duizenden elektrische motorfietsen passen we nu toe in onze vernieuwde productieprocessen. Om aan de toenemende vraag van klanten te kunnen voldoen, zijn er nieuwe banen gecreëerd in onze productiefaciliteit in Californië,” vertelt Kai Hypko, VP Operations bij Zero Motorcycles. “Dankzij zeer geavanceerd gereedschap, verbeterde productiesystemen en beter opgeleide medewerkers konden we onze productiecapaciteit uitbreiden en toch topkwaliteit garanderen.”

De motorfietsen van de 2015-modelserie die momenteel de fabriek verlaten, wijken door tal van verbeteringen af van hun voorgangers. De Showa-wielvering verbetert het rijcomfort en de besturing. De ongeëvenaarde actieradius van Zero, momenteel rond 298 km, is bij de meeste modellen verlengd. En Zero is de eerste fabrikant van elektrische motorfietsen die een antiblokkeerremsysteem inbouwt (ABS).

“Onze 2015-modelserie blijft toonaangevend in de sector als het gaat om totale actieradius, prestaties en technologie,” aldus Abe Askenazi, Chief Technology Officer bij Zero Motorcycles. “Voor 2015 hebben we ons vooral gericht op de verfijning van vrijwel elk element van de machine, vanaf de banden en alles wat er boven zit. Zo zorgen we dat motorrijders een onovertroffen, vlekkeloze rijervaring te wachten staat.”

De productie is gestart met motorfietsen die worden gebruikt bij testritten door de dealers van Zero Motorcycles. Geïnteresseerde motorrijders kunnen online een proefrit aanvragen op http://www.zeromotorcycles.com/nl/demo-rides/.

Over Zero Motorcycles
Zero Motorcycles zet zich in om de motorfietsbeleving compleet te transformeren en doet dat door uiterst innovatieve elektrische motorfietsen op de markt te brengen met bovengemiddelde gebruikswaarde en prestaties. Hartstocht voor innovatie is de drijvende kracht bij Zero, waarbij we ons laten leiden door integriteit en meetbare resultaten. Door uitgebreide research, inzicht en ervaring weet Zero ambachtelijke vaardigheid en wetenschap te combineren met motorfietsontwikkeling. Zo kunnen we producten creëren en bouwen die het enthousiasme van gebruikers wekken en merktrouw inspireren. Elk model wordt ontworpen en gebouwd in Californië. Zero is vastbesloten om uit te groeien tot de meest vooraanstaande wereldwijde producent van elektrische motorfietsen.

Volg Zero Motorcycles op Twitter @ZeroMC, wordt fan van Zero Motorcycles op Facebook en blijf op de hoogte van het actuele nieuws op YouTube op www.youtube.com/zeromotorcycles.

Voor de media: Neem voor meer informatie contact op via +31 (0)72511 2014 of e-mail naar media.nl@zeromotorcycles.com
Ga voor persinformatie, video’s en foto’s naar: http://www.zeromotorcycles.com/nl/press.

Ga naar www.zeromotorcycles.com/nl/ voor meer informatie over Zero Motorcycles of om meer te weten over de complete modellenlijn voor motorfietsen, waaronder de Zero S, Zero SR, Zero DS en de Zero FX.