ZERO MOTORCYCLES TOONT MODELPROGRAMMA 2014 OP BRUSSELS MOTORSHOW

– Actieradius tot 276 kilometer, koppel van 144 Nm
Stijlvol en verfijnd elektrisch modelgamma arriveert in maart 2014 bij Belgische en Luxemburgse dealers –

Alkmaar, 19 december 2014Zero Motorcycles, wereldwijd toonaangevend in elektrisch aangedreven motorfietsen, toont op de Brussels Motor Show (Hal 1, stand 1.03) het modelprogramma voor 2014. Belangrijke primeur is de nieuwe Z-Force® Power Tank accessoire die Zero-rijders de mogelijkheid biedt om op één batterijlading in de stad tot 276 kilometer ver te rijden, en 141 kilometer op de snelweg. De Power Tank, die kopers de mogelijkheid biedt hun energieopslagcapaciteit verder te vergroten, wordt beschikbaar voor alle 2014 Zero S en Zero DS modellen. Tevens toont Zero een nieuwe ‘R’ versie voor de succesvolle Zero S die kopers 56% meer koppel en 24% meer vermogen biedt. Deze Zero SR wordt leverbaar in een nieuwe, dieprode kleurstelling, levert 144 Nm aan trekkracht over een breed vermogensgebied en sprint in 3,3 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u dankzij Zero’s efficiënte directe aandrijfsysteem. De Zero SR heeft net als de andere modellen in de line-up een verbeterde demping gekregen, evenals mooi geïntegreerde nieuwe designelementen en een nieuw dashboard.

Nog meer value
“Voor 2014 focussen we op evolutie van de voorzieningen en eigenschappen die onze klanten waarderen terwijl we tegelijkertijd meer ‘value’ aan de producten toevoegen. Resulterend in indrukwekkende opties om de actieradius te vergroten en in verbeterde prestaties tegen een prijs die concurrerender is dan ooit tevoren,” verklaart Martin Driehaus, Marketing Director Europe van Zero Motorcycles. “Daarnaast bieden we op elk nieuw model een standaard garantie van vijf jaar op de batterij, tot maximaal 160.000 kilometer. In maart zullen de nieuwe modellen bij de dealers in Nederland arriveren.”

Drie modellijnen
Naar aanleiding van verregaand marktonderzoek en input van klanten heeft Zero het productaanbod verder verfijnd tot drie modellijnen: de Zero S, Zero DS en Zero FX. Als gevolg daarvan is Zero in staat nog meer tijd en inspanningen te besteden aan het verder perfectioneren van de rijervaring van deze modellen die bij kopers het meest populair zijn, terwijl de ‘value’ door die benadering verder toeneemt. Zero-rijders zien en ervaren de resultaten daarvan direct in de vorm van nieuw ontworpen bodyelementen, de verder geïntegreerde componenten, de verbeterde remprestaties en handling evenals een nog grotere stijfheid van het chassis. Tegelijkertijd zijn de prijzen van de Zero S en Zero DS modellen met ruim € 600,- aanzienlijk naar beneden aangescherpt ten opzichte van de 2013-modellen.

Elk model heeft nieuwe designelementen gekregen, variërend van grote, in het oog springende features tot subtiele stijlvernieuwingen. De Zero S en Zero DS beschikken nu bijvoorbeeld over een aerodynamische onderkuip die lucht richting de aandrijflijn dirigeert voor extra motorkoeling. Projectielampen verlichten de weg vóór de Zero FX en zijn gehuisvest in een agressief zwart kuipdeel dat mooi overloopt in het nieuwe dashboard. De Zero FX biedt nu standaard plaats aan een duopassagier en heeft een meer geïntegreerd zadel gekregen met ruimte voor de passagier.

Evolutie van technologie
Als bewijs dat de technologie op een nog hoger niveau is gekomen, is de serie geavanceerde elektrische motorfietsen verder geëvolueerd op basis van dezelfde Z-Force® technologie die ook de recente modellen aandrijft. De noviteiten voor het 2014-programma focussen in het bijzonder op het verder verfijnen van onderdelen en het design. Van alle modellen is de ophanging geoptimaliseerd met robuustere 43mm voorvorken en een compleet nieuw ontworpen schokdemper achter. De voorvorken worden nu gemonteerd met behulp van bredere drievoudige klemmen die naadloos in het bodywork opgaan en met de verlichting integreren. Een compleet nieuw dashboard met blauwe achtergrondverlichting voor het LCD-scherm verschaft nuttige rij-informatie en gegevens over de motorfiets. Het display geeft tevens aan welke van de ‘eco’, ‘sport’ of nieuwe ‘custom’ rijmodi is ingeschakeld. Met behulp van nieuwe knoppen rechts op het stuur kan de berijder door de verschillende prestatieprofielen scrollen. Tevens kan ook de ‘custom’ stand ingesteld worden met behulp van de Zero Motorcycle app, die nu beschikbaar is in de talen Engels, Duits, Frans, Spaans en Nederlands.

“Het modelprogramma voor 2014 is ontwikkeld op basis van ons principe van verfijnde eenvoud,” vervolgt Driehaus. “Gestoeld op de meest geavanceerde elektrische aandrijflijn uit de industrie voor powersport producten levert elk model een fantastische rijervaring die de meest plezierige elementen van het motorrijden naar boven brengt. Terwijl tegelijkertijd nagenoeg al het routine onderhoud aan de aandrijflijn en bijbehorende geluiden wordt weggenomen. Kopers zullen de prestaties, kwaliteit en het raffinement van onze producten meer dan ooit weten te waarderen.”

Z-Force® aandrijving
De toonaangevende Z-Force® krachtbron is gebaseerd op de filosofie van ‘verfijnde eenvoud’ door maximaal rijplezier te koppelen aan een minimum aan complexheid. De Z-Force® motor en de complete aandrijflijn zijn volledig luchtgekoeld dankzij het efficiënte en innovatieve ontwerp van de motorfietsen. Dankzij een koppel dat direct voorhanden is, een nagenoeg stille riemaandrijving en schakelvrij rijden hoeven berijders zich alleen maar bezig te houden met het plezier van de rijervaring. Eigenaren zijn gevrijwaard van regelmatig onderhoud van de aandrijflijn en de kosten voor ‘brandstof’ zijn minimaal.

Zero Motorcycles fleetproducten
Zero Motorcycles lanceert voor het modeljaar 2014 drie nieuwe fleetmotorfietsen. Dit zijn de Zero SP, Zero DSP en een motorfiets op basis van militaire specificaties. Zero’s fleetprogramma biedt mogelijkheden voor zowel onroad als offroad rijden en staat borg voor unieke voordelen ten opzichte van motorfietsen met een brandstofmotor. De 100% elektrische aandrijving is nagenoeg geruisloos, vrij van emissies, produceert minimale warmte, heeft vanuit stilstand direct koppel en is zeer wendbaar. Dankzij minimale verbruikskosten en een onderhoudsvrije aandrijflijn biedt een Zero overheden, diensten en organisaties de mogelijkheid om kosten te besparen terwijl de motorfietsen hen tegelijkertijd een tactisch voordeel verschaffen.

Prijsinformatie: Alle modellen van Zero Motorcycles zijn 100% elektrisch aangedreven en kunnen als gevolg daarvan in aanmerking komen voor fiscale kortingen en voordelen. Zero verkoopt zijn producten in Nederland via geautoriseerde dealers. Elk model wordt standaard geleverd met twee jaar garantie. Daarnaast biedt Zero 5 jaar / 160.000 km garantie* op de batterij van alle 2014 Zero S en Zero DS modellen en 5 jaar / 80.000 km garantie* op de batterij van de Zero FX. De eerste leveringen in Europa volgen in maart 2014. Voor het bestellen van een 2014-model kunnen kopers nu al terecht bij de officiële Zero-dealers. De advies consumentprijzen voor de modellen zijn als volgt:

LandZ-Force® Power TankFX ZF2.8FX ZF5.7DS ZF8.5DS ZF11.4S ZF8.5S ZF11.4SR ZF11.4
NL€ 2.420**€ 9.950€ 12.370€ 13.360€ 15.360€ 13.360€ 15.360€ 17.280

De advies consumentenprijzen zijn inclusief BTW en transport naar de dealer. Aanvullende PDI- en registratiekosten kunnen van toepassing zijn, de Zero-dealer heeft daar meer informatie over.

* Garantie van toepassing op constructiefouten in de batterij en degradatie buiten de vastgestelde waarden. Details worden online bekendgemaakt.
**Enkel materiaalkosten, geen arbeidsloon.

De persconferentie van Zero vindt plaats van 16.30 tot 17.00 uur op 14 januari, Hal 1, stand 1.03

Zero Motorcycles
ZERO Motorcycles heeft het vaste voornemen om elektrisch motorrijden verder uit te breiden in Nederland, België en Luxemburg en andere landen in Europa door het op de markt brengen van geavanceerde elektrische motorfietsen die een uitzonderlijke prijs-kwaliteitverhouding hebben en hoge prestaties leveren. ZERO wordt gedreven door innovaties, gereden met passie, aangestuurd door integriteit en gemeten naar prestaties. Dankzij uitgebreide research, inzichten en ervaring combineert ZERO de kunde en de wetenschap bij het ontwikkelen van motorfietsen om producten te ontwerpen en te produceren die consumenten waarderen en de merktrouw bevorderen. ZERO Motorcycles wil de belangrijkste producent ter wereld zijn van elektrische motorfietsen.

Volg ZERO Motorcycles op Twitter @ZeroMC, word een fan van Facebook op Facebook en check wat ZERO doet op YouTube www.youtube.com/zeromotorcycles.

Voor meer informatie: 0031 (0) 725112014 of media.nl@zeromotorcycles.com

Voor persinformatie, video’s en foto’s: http://www.zeromotorcycles.com/nl/press.

Voor meer informatie over ZERO Motorcycles of de complete modellijn ZERO S, ZERO DS en ZERO FX motorfietsen http://www.zeromotorcycles.com/nl/.

Voor nadere informatie, niet voor publicatie:
Zero Motorcycles Europe
Martin Driehaus