VOOR DIRECTE BEKENDMAKING

Ruim baan voor de toekomst: Zero Motorcycles breidt managementteam uit

– Bedrijf investeert in toptalent met twee nieuwe bestuursfuncties –

SANTA CRUZ, Californië, (11 februari 2015)Zero Motorcycles, marktleider als producent van elektrische motorfietsen, maakte vandaag bekend dat het managementteam van het bedrijf wordt uitgebreid met twee medewerkers. Dennis Gore komt naar Zero Motorcycles als Vice President voor Productontwikkeling terwijl John Zukoff de functie Vice President voor Kwaliteit op zich neemt. Het gaat hier om twee nieuwe bestuursfuncties in het management die beide worden vervuld vanuit de hoofdvestiging van Zero Motorcycles in Scotts Valley in Californië.

“Deze twee nieuwe functies vormen een strategische investering in onze doorzettende groei,” aldus Richard Walker, CEO bij Zero Motorcycles. “Dennis en John nemen een schat aan relevante ervaring mee naar het bedrijf. We beschikken nu over verbluffend veel talent binnen de organisatie en met deze verbeteringen in het management zijn we klaar voor de volgende fase van ons succes.”

Als VP van Productontwikkeling kiest Dennis Gore voor een hands-on benadering bij het leiding geven aan de gecombineerde inspanningen van de technische en R&D afdelingen binnen Zero Motorcycles, om zo elektrische motorfietsen te produceren die toonaangevend zijn. Hij heeft een sterke achtergrond in de automotive sector en bekleedde vroeger strategische functies binnen Chery Automobile, Honda, Nissan en Mitsubishi. Gore legt sterk de nadruk op inzicht in de verwachtingen bij de klant en op marktvereisten, omdat deze van invloed zijn op de hele verdere cyclus voor productontwikkeling.

John Zukoff is als VP voor Kwaliteit verantwoordelijk voor het ontwikkelen en handhaven van processen die de constante kwaliteit van het product moeten waarborgen, vanaf de allervroegste fasen in productontwikkeling tot de uiteindelijke productie van de motorfiets, alles met de duidelijke doelstelling om de verwachtingen van dealers en motorrijders wereldwijd nog te overstijgen. Zukoff heeft tientallen jaren ervaring in de auto-industrie en gaf leiding aan kwaliteitsprogramma’s bij General Motors, Fiat Chrysler Automobiles en Tesla Motors.

“We prijzen ons gelukkig dat we mensen van dit kaliber kunnen aantrekken,” vertelt Abe Askenazi, Chief Technology Officer at Zero. “Met zulke talenten erbij als Dennis en John werpt onze in-house expertise nu al vruchten af, zodat in de nabije toekomst nog betere en geavanceerdere producten het licht zullen zien.”

Over Zero Motorcycles
Zero Motorcycles zet zich in om de motorfietsbeleving compleet te transformeren en doet dat door uiterst innovatieve elektrische motorfietsen op de markt te brengen met bovengemiddelde gebruikswaarde en prestaties. Hartstocht voor innovatie is de drijvende kracht bij Zero, waarbij we ons laten leiden door integriteit en meetbare resultaten. Door uitgebreide research, inzicht en ervaring weet Zero ambachtelijke vaardigheid en wetenschap te combineren met motorfietsontwikkeling. Zo kunnen we producten creëren en bouwen die het enthousiasme van gebruikers wekken en merktrouw inspireren. Elk model wordt ontworpen en gebouwd in Californië. Zero is vastbesloten om uit te groeien tot de meest vooraanstaande wereldwijde producent van elektrische motorfietsen.

Volg Zero Motorcycles op Twitter @ZeroMC, wordt fan van Zero Motorcycles op Facebook en blijf op de hoogte van het actuele nieuws op YouTube op www.youtube.com/zeromotorcycles.

Voor de media: Neem voor meer informatie contact op via +31 (0)72511 2014 of e-mail naar media.eu@zeromotorcycles.com
Ga voor persinformatie, video’s en foto’s naar: http://www.zeromotorcycles.com/nl/press.

Ga naar www.zeromotorcycles.com/nl/ voor meer informatie over Zero Motorcycles of om meer te weten over de complete modellenlijn voor motorfietsen, waaronder de Zero S, Zero SR, Zero DS en de Zero FX.