VOOR DIRECTE BEKENDMAKING

– Zero SR wint zowel WAVE als Hansa Green Tour –

E-Mobility Tours
Jan Van Manen

ALKMAAR, Nederland (7 juli, 2015)Zero Motorcycles, wereldleider in elektrische motorfietsen, heeft bekendgemaakt dat twee van haar klanten twee verschillende e-mobility tours gewonnen hebben. De tours vonden plaats in Juni en deden samen 5 landen aan. Zero rijder Jan van Manen, eigenaar van duurzaam adviesbureau De Drie Bronnen, won de Hansa Green Tour door de kleinste ‘Carbon Footprint’ te maken met zijn Zero SR. Christian Jog, sinds jaren voorstander van elektrische voertuigen, reed een indrukwekkende 2500 km gedurende de WAVE tour, en behaalde de eerste plaats in de E-bike categorie. Jog scoorde punten met zijn Zero SR ZF11.4 op het gebied van reikwijdte, gemakkelijk laden en snelheid en wist zo de jury de overtuigen.

De WAVE (World Advanced Vehicle Expedition) Trophy is wereldwijd een van de grootste elektrische voertuigen rally’s en had dit jaar 90 deelnemers. De tour is 2500 km lang en wordt in negen dagen uitgereden, van het oosten van Duitsland tot de Bergen in Noord-Italië. Er deden drie elektrische Zero motorfietsen mee. De Hansa Green Tour is een internationale tour voor ondernemers die duurzame energie willen promoten. De tour ging van start in Assen in Nederland en eindigde op het Deense eiland Samsø. Deelnemers aan de Hansa Green Tour proberen de afstand van ongeveer 900 kilometer op een zo duurzaam mogelijke manier af te leggen. Jan van Manen’s Zero was de eerste elektrische motorfiets die meedeed aan de tour.

Tijdens de Hansa tour werden zowel snelwegen als binnenwegen gereden. Van Manen laadde zijn Zero met een snellader tijdens stops onderweg. “Ondanks de bijna 1000 kilometer die we moesten afleggen in drie dagen was ik helemaal niet moe van het rijden op mijn Zero SR”. De 64 kWh aan elektriciteit die is verbruikt door de Zero kost ongeveer 22 euro, wat vele malen efficienter is dan traditionele brandstofmotoren. Christian Jog reed voor de WAVE maar liefst 3200 kilometer in 10 dagen tijd. “De Zero SR heeft de tour gemakkelijk en zonder problemen uitgereden”, aldus Jog.

Over Zero Motorcycles
Zero Motorcycles zet zich in om de motorfietsbeleving compleet te transformeren en doet dat door uiterst innovatieve elektrische motorfietsen op de markt te brengen met bovengemiddelde gebruikswaarde en prestaties. Hartstocht voor innovatie is de drijvende kracht bij Zero, waarbij we ons laten leiden door integriteit en meetbare resultaten. Door uitgebreide research, inzicht en ervaring weet Zero ambachtelijke vaardigheid en wetenschap te combineren met motorfietsontwikkeling. Zo kunnen we producten creëren en bouwen die het enthousiasme van gebruikers wekken en merktrouw inspireren. Elk model wordt ontworpen en gebouwd in Californië. Zero is vastbesloten om uit te groeien tot de meest vooraanstaande wereldwijde producent van elektrische motorfietsen.

Volg Zero Motorcycles op Twitter @ZeroMC, wordt fan van Zero Motorcycles op Facebook en blijf op de hoogte van het actuele nieuws op YouTube op www.youtube.com/zeromotorcycles.

Voor de media: Neem voor meer informatie contact op via +31 (0)72511 2014 of e-mail naar media.eu@zeromotorcycles.com
Ga voor persinformatie, video’s en foto’s naar: http://www.zeromotorcycles.com/nl/press.

Ga naar www.zeromotorcycles.com/nl/ voor meer informatie over Zero Motorcycles of om meer te weten over de complete modellenlijn voor motorfietsen, waaronder de Zero S, Zero SR, Zero DS en de Zero FX.