VOOR DIRECTE BEKENDMAKING

Umberto Uccelli naar Zero Motorcycles

– Europese activiteiten versterkt met toptalent uit de motorfietsindustrie –

Umberto Uccelli

SANTA CRUZ, Californië, (9 september 2014)Zero Motorcycles, wereldleider als fabrikant van elektrische motorfietsen, heeft vandaag bekend gemaakt dat Umberto Uccelli toetreedt tot het bedrijf als managing director van Zero Motorcycles Europe en in deze functie leiding zal geven aan alle Europese activiteiten van Zero. Uccelli heeft een loopbaan van meer dan 20 jaar bij de meest illustere motorfietsmerken ter wereld: MV Augusta, Ducati en BMW. Uccelli neemt dan ook een schat aan expertise mee op het gebied van sales, marketing en internationale expansie.

Toen hem werd gevraagd naar het waarom van zijn overstap naar Zero Motorcycles, antwoordde Uccelli: “Mijn inspiratie ligt vooral in de mogelijkheid om mijn ervaring met traditionele motorfietsen richtinggevend in te zetten voor de toekomst van elektrische motorfietsen. Zero’s technologie maakt bij mij enthousiasme los, het is een waar genot om op de machines te rijden en er heerst een heel sterke teamgeest binnen het bedrijf.”

“Zero Motorcycles is als merk sterk in opkomst in Europa en ons bedrijf groeit snel. Umberto Uccelli brengt heel veel kennis in over de motorfietsindustrie, hij heeft passie voor motorsport en zijn baanbrekende visie betekent een drijvende kracht bij ons verdere succes,” aldus Richard Walker, CEO bij Zero Motorcycles.

Uccelli gaat werken vanuit Alkmaar in Nederland, het Europese hoofdkantoor van Zero Motorcycles. Hier voegt hij zich bij een ervaren groep medewerkers die de groei van Zero tot nu toe heeft helpen vormgeven. Zijn eerste internationale taak vervult hij op de 2014 Intermot beurs, waar Uccelli aanwezig is voor ontmoetingen met de pers en motorfietsdealers.

Over Zero Motorcycles
Zero Motorcycles zet zich in om de motorrijervaring compleet te transformeren en doet dat door uiterst innovatieve elektrische motorfietsen op de markt te brengen met bovengemiddelde gebruikswaarde en prestaties. Hartstocht voor innovatie is de drijvende kracht bij Zero, waarbij we ons laten leiden door integriteit en meetbare resultaten. Door uitgebreide research, inzicht en ervaring weet Zero ambachtelijke vaardigheid en wetenschap te combineren met motorfietsontwikkeling. Zo kunnen we producten creëren en bouwen die het enthousiasme van gebruikers wekken en merktrouw inspireren. Elk model wordt ontworpen en gebouwd in Californië. Zero is vastbesloten om uit te groeien tot de meest vooraanstaande wereldwijde producent van elektrische motorfietsen.

Volg Zero Motorcycles op Twitter @ZeroMC, wordt fan van Zero Motorcycles op Facebook en blijf op de hoogte van het actuele nieuws op www.youtube.com/zeromotorcycles.

VOOR MEDIA: Bel voor meer informatie +31 (0)72511 2014 of e-mail naar media.nl@zeromotorcycles.com

Ga voor persinformatie, video’s en foto’s naar: http://www.zeromotorcycles.com/nl/press.

Ga naar www.zeromotorcycles.com/nl/ voor meer informatie over Zero Motorcycles of om meer te weten over de complete modellenlijn voor motorfietsen, waaronder de Zero S, Zero SR, Zero DS en de Zero FX.

Voor nadere informatie, niet voor publicatie:
Zero Motorcycles Europe
Fluorietweg 12d