VOOR DIRECTE BEKENDMAKING

Zero Motorcycles Levert 2015 Modellenserie met Premium-schokdempers van Showa,
Bosch-antiblokkeersysteem en Pirelli-banden

– Nieuwe motorfietsen leggen tot 298 km af in de stad en tot 185 km op de snelweg –

SANTA CRUZ, Californië (23 september 2014)Zero Motorcycles, wereldleider als fabrikant van elektrische motorfietsen, presenteerde vandaag de nieuwe modellen voor 2015, standaard uitgerust met Premium-schokdempers van Showa, een Bosch-antiblokkeersysteem en Pirelli-banden. Deze moderniseringen zijn bedoeld om de toch al schitterende motorfietsbeleving verder te verbeteren door een uitermate soepele wielvering, een responsief remsysteem en ongeëvenaarde trekkracht. Om de actieradius te vergroten gebruikt Zero op de Zero S, Zero SR en Zero DS voortaan nieuwe accucellen met 10% meer energiedichtheid. In combinatie met het Power Tank-accessoire staat Zero hiermee in deze sector qua actieradius aan de top, met 298 km in stadsverkeer, 151 km op de snelweg bij 112 km/h of 185 km bij 88 km/h.

“Ook voor 2015 hebben we de motorfietsbeleving ingrijpend verbeterd, met de creatie van een modellenserie die puur en naadloos motorrijden mogelijk maakt," aldus Richard Walker, CEO van Zero Motorcycles. "Zonder te hoeven schakelen meteen een aandrijfkoppel van 144 Nm aan de grond en een hele reeks nieuwe technische verbeteringen voor toonaangevend comfort en stuureigenschappen. Bij deze nodigen we alle motorrijders uit voor een proefrit op deze indrukwekkende nieuwe machines. De nieuwe modellen staan in december in de showrooms van de Amerikaanse dealers, in Europa wordt dat eind februari.”

Behalve de verbeteringen in de wielvering, de remmen en de accu's, hebben de modellen voor 2015 nog allerlei andere nieuwe designelementen en componenten. In de opnieuw vormgegeven lichtmetalen velgen op de Zero S, Zero SR en Zero DS is een remschijf zonder drager geïntegreerd en de vooras is hol om het onafgeveerde gewicht te verlagen. De motorrijder zal de fraaie nieuwe spiegels meteen opmerken, ze bieden beter zicht en beperken de breedte van de motorfiets. De ergonomie van het zadel is geoptimaliseerd en de zachtere stuurgrepen voelen comfortabel aan. Met de extra robuust uitgevoerde gasbediening kan het onmiddellijk beschikbare koppel van de Z-Force® motor gemakkelijk worden gedoseerd.

In de nieuwste, in Californië gebouwde elektrische motorfietsen is ook nu weer de beproefde Z-Force® technologie optimaal aangewend. Na jaren van ontwikkeling en verfijning gaf deze aandrijving de doorslag bij de toekenning van de "Best Electric Motorcycle" award door allerlei publicaties over de hele wereld. Na jaren van geduldig voortgezette ontwikkeling, met duizenden klanten over de hele wereld en de bekendmaking van de in deze sector ongeëvenaarde garantie van 5 jaar op het accupakket, is Zero Motorcycles nu uitgegroeid tot de drijvende kracht in de industrie voor elektrische motorfietsen.

“Zero heeft nauw met Showa samengewerkt aan de ontwikkeling van wielveersystemen die voor elk specifiek model zijn geoptimaliseerd,” vertelde Abe Askenazi, CTO van Zero Motorcycles. “De rijkwaliteit die zo wordt ervaren is gewoon fantastisch. In combinatie met het zorgvuldig getunede ABS-systeem van Bosch, de technisch herziene remsystemen en de banden van Pirelli, heeft elke Zero nu opnieuw een transformatie ondergaan.”

Door zich puur te blijven richten op zorgvuldig geselecteerde motorfietscategorieën, wist Zero zijn productserie blijvend voldoende te variëren om aan de uiteenlopende wensen van allerlei motorrijders tegemoet te komen. Ook kan Zero zo scherp genoeg opereren om klanten moderniseringen aan te bieden zonder de aanbevolen verkoopprijs substantieel te moeten verhogen. Het gevolg is dat motorrijders voor de premium-upgrades van de modellen van 2015 slechts € 310 meer betalen, voor toch zeer aanzienlijke verbeteringen.

Over de Z-Force® aandrijving
De in deze sector ongeëvenaarde Z-Force® aandrijving belichaamt Zero’s filosofie van "geavanceerde eenvoud", waarvan de maximale beleving van rijplezier bij minimale complexiteit de kern is. De Z-Force® motor en de gehele aandrijflijn zijn dankzij het hoge energierendement en het innovatieve ontwerp volledig luchtgekoeld. Het aandrijfkoppel komt onmiddellijk beschikbaar, schakelen is niet meer nodig en samen met de vrijwel geruisloze riemoverbrenging ervaart de motorrijder meer dan ooit het pure genoegen van het rijden zelf. Voor de eigenaar vervalt het periodiek motoronderhoud en de ‘brandstofkosten’ bedragen niet eens één cent per kilometer.

Over het voertuigparkprogramma van Zero Motorcycles
Zero Motorcycles brengt in het modeljaar 2015 vier motorfietsen uit voor organisaties met voertuigparken. Geoptimaliseerde modellen zijn onder andere de Zero SP, Zero DSP en Zero MMX. Zero introduceert in 2015 de Zero FXP, een nieuw model en een extra wendbare, snellere en voordeliger optie voor organisaties met voertuigparken. De motorfietsen in het voertuigparkprogramma van Zero zijn geschikt voor terrein en op de openbare weg en hebben unieke pluspunten vergeleken met machines met verbrandingsmotor. De 100% elektrische aandrijving is vrijwel geruisloos en produceert geen uitlaatgassen of warmte. Het koppel is al meteen vanaf nul tpm ter beschikking en de machine is uiterst gemakkelijk manoeuvreerbaar. Dankzij 'brandstofkosten' van niet eens € 0,01 per km en de onderhoudsvrije aandrijflijn besparen overheidsinstellingen, beveiligingsdiensten en organisaties geld terwijl er bovendien volop tactische voordelen zijn. Download de persmap op de mediapagina Zero Motorcycles voor meer informatie.

Prijsinformatie: Alle modellen van Zero Motorcycles zijn 100% elektrisch en ze komen dan ook mogelijk in aanmerking voor belastingverlaging of kortingen. Zero verkoopt de motorfietsen via erkende dealers. Op elke motorfiets zit standaard twee jaar garantie. Zero biedt verder een in deze sector unieke garantie aan van 5 jaar/160.000 km* op het accupakket van alle 2014-2015 Zero S, Zero SR en Zero DS modellen en een garantie van 5 jaar / 80.000 km* op het accupakket van de Zero FX. De dealers in Noord-Amerika ontvangen de nieuwe motorfietsen in december, in Europa wordt dat eind februari. Mensen die een model voor 2015 willen hebben kunnen vanaf 30 september bestellen bij erkende dealers. De prijsstelling voor alle modellen is als volgt.

LandZ-Force® Power TankFX ZF2.8FX ZF5.7DS ZF9.4DS ZF12.5S ZF9.4S ZF12.5SR ZF12.5
BE € 2.420**€ 10.060€ 12.440€ 13.720€ 15.710€ 13.720€ 15.710€ 17.640
NL € 2.420**€ 10.060€ 12.440€ 13.720€ 15.710€ 13.720€ 15.710€ 17.640
LUX€ 2.340** € 9.720€ 12.030€ 13.270€ 15.190€ 13.270€ 15.190€ 17.050

De advies consumentenprijzen zijn inclusief BTW en transport naar de dealer. Aanvullende PDI- en registratiekosten kunnen van toepassing zijn, de Zero-dealer heeft daar meer informatie over.

* De garantie dekt productiefouten in het accupakket en buitengewone slijtage die de verwachte parameters overschrijdt. Details worden online bekendgemaakt.
** Enkel materiaalkosten, geen arbeidsloon.

Over Zero Motorcycles
Zero Motorcycles zet zich in om de motorfietsbeleving compleet te transformeren en doet dat door uiterst innovatieve elektrische motorfietsen op de markt te brengen met bovengemiddelde gebruikswaarde en prestaties. Hartstocht voor innovatie is de drijvende kracht bij Zero, waarbij we ons laten leiden door integriteit en meetbare resultaten. Door uitgebreide research, inzicht en ervaring weet Zero ambachtelijke vaardigheid en wetenschap te combineren met motorfietsontwikkeling. Zo kunnen we producten creëren en bouwen die het enthousiasme van gebruikers wekken en merktrouw inspireren. Elk model wordt ontworpen en gebouwd in Californië. Zero is vastbesloten om uit te groeien tot de meest vooraanstaande wereldwijde producent van elektrische motorfietsen.

Volg Zero Motorcycles op Twitter @ZeroMC, wordt fan van Zero Motorcycles op Facebook en blijf op de hoogte van het actuele nieuws op www.youtube.com/zeromotorcycles.

VOOR MEDIA: Bel voor meer informatie +31 (0)72511 2014 of e-mail naar media.nl@zeromotorcycles.com

Ga voor persinformatie, video’s en foto’s naar: http://www.zeromotorcycles.com/nl/press.

Ga naar www.zeromotorcycles.com/nl/ voor meer informatie over Zero Motorcycles of om meer te weten over de complete modellenlijn voor motorfietsen, waaronder de Zero S, Zero SR, Zero DS en de Zero FX.